fyra dagar.

Nu är det inte många dagar kvar. På lördag får ja äntligen sitta på utedasset med havsutsikt. Ja, det är sant. Där sitter jag man och funderar över livet, och man behöver inte ens en tidning eller ett korsord. Man har havsutsikt. Från dasset. För bra för att vara sant. Men skitsamma (höhö). Jag längtar så mycket. Bästa balsamet för själen, det är Råttebo.
 
På torsdag jobbar jag mitt sista pass, 18.00 stämplar jag ut. Kan inte med ord beskriva hur mycker jag längar efter Gotland, men jag känner pressen. Fan. Jag har inte hunnit med allt jag ville göra. Bilder (oväntat..), fina människor, photosessions och fikor har gått förlorade. Det gör lite ont i själen. Att inte ens hinna med sig själv, att behöva prioritera. Hur prioriterar man vänner? Omöjligt. Även om jag har jobbat som en dåre har jag hunnit med många koppar kaffe, skratt och kramar. Jag har träffat vänner jag inte har haft kontakt med på flera år, jag har träffat nyblivna mammor och gosat med purunga bebisar. Som vanligt har bilderna kommit i skymundan. Men vet ni, det bekommer inte mig. Inte när jag tänker på hur jag har spenderat min tid. Med vänner. Det kan jag offra alla bilder i världen för. För de är bra. Förbaskat bra faktiskt. Denna pärlan heter Malva och fyller snart ett år. Jag har länge varit vän med mamma Malin, då vi gick i skolan tillsammans. Hon var en av de fantastiska tjejerna som förgyllde min gymnasietid. Tänk att mina vänner börja bli så vuxna...
 
 
 
//Lillasyster
Vår vardag | | Kommentera |

Suunto

Jag är i ett träningsstim! Jösses vad jag tränar och gud vad jag älskar det. Jag mår sååå mycket bättre!
Och en sak som gör det hela ännu roligare är min pulsklocka (M5) från Sunnto. Jag fick den av Christian i 29-årspresent. Jag älskar den.
 
Suunto M5
 
Svart, snygg, enkel. Jag kan ha den både till träning och till fest. Och så är den SÅ smart!
Jag kan välja tre olika inställningar på den:
1. Träning för att gå ner eller upp i vikt (den talar oxå om hur många kcal jag ska äta per dag)
2. Träning för bättre kondition
3. Fri träning
 
Jag har valt vikt-alternativet. Min klocka säger då till mig när/hur ofta/hur hårt/hur länge jag ska träna. T ex kan den säga "Idag 30 min hård", "Idag 35 min maximal" eller "Idag 55 min medel". Ja, sen har den ju fler alternativ såklart. När jag väl tränar mäter den puls, kcal och tid. Den varnar när jag har för låg eller för hög puls och den säger till när jag avklarat 50% av dagens aktivitet och när jag avklarat 100%. Såklart kan jag träna mer än så. Oftast (eftersom klockan har 55 min som mest) gör jag 150% eller 175% av "dagens träning" enligt min klocka.
 
Bra pepp som funkar toppen för mig!
 
Det som är extra bra med Suunto är att man till klockan får ett litet USB dit man flyttar över info från klockan och sen sätter in i datorn. Då får man fram statistik och massa kul info. Movescount heter det, och där man man även följa andra som har samma, och de kan följa mig. Kul!!
 
Scoreboard: Min träning i juli. 25 tillfällen, 30:40 h, 10 648 kcal.
Uppe till v ser ni det senaste passet (dagens); 30 min Indoor Walking + 30 min CXWORX + Cykel ToR Forum.
1 h och 51 min, genomsnittspuls på 122 slag/min och 727 kcal.
 
My moves. Den här sidan visar mer detaljer om mina pass. Kalender, hur många timmar av resp träning
och annat kul...
 
//Storasyster
Träning & Hälsa | | Kommentera |

GRATTIS Älskling!

Grattis finaste mannen på födelsedagen!
Du är bäst! Jag älskar dig!
 
På stranden i Cancale. Juni 2012.
 
Hostellerie de Roques, Pusseguin, Bordeaux. Juni 2012.
 
//Storasyster
Foto | | Kommentera |
Upp