Uppstigning kl 04

Den lilla människan i vårt hem hostade sig (och sin mor) vaken kl 04 imorse. Efter att ha försökt få ungen att somna om med välling i egen säng, lyfte jag in honom till oss med hopp om en stunds sömn till. Men icke! En timmes hosta, snor, bilar, mössor, Dumbo, klättra, knöla, sparka, slåss, dra i håret och pilla i näsa senare kapitulerade vi och satte på Bilar på tv'n. Det fungerade i ungefär 15 minuter, sen skulle det kissas på pottan och öppnas julkalender. Pottan i all ära, är man kissnödig så är man. Men att öppna julklappar före 06 på morgonen, det kan han ju glömma.
 
 
Nu är klockan 05,33 och vi sitter i soffan och glor på bilar. Kasper börjar redan blir trött (man tenderar ju bli det när man ska upp före fan mitt i natten) och jag ser fram emot en förmiddag med trött unge och trött mamma.
 
Fredagplanen: VAB. Damma och plocka undan här hemma. Städa golven. Funderar på att ta ett utrensningsvarv i min och Kaspers garderob oxå. Det är dags nu igen...  Hoppas på fint väder idag, så vi kan gå en sväng med vagnen när K ska sova. Kvällen då? Jag gissar på På Spåret och trötta ögonlock vid 21-snåret. TGIF ftw!
 
//Storasyster
Vår vardag | 04, tgif | |
Upp