Söndag

Jag gillar söndagar. De obligerar sällan. Det är ok att bara vara, ta det lugnt och mysa i soffan. Glo på film och käka chokladbollar. Gå en långsam promenad och käka lunch i solen.
 
I förmiddags var det inte så mkt sol i Malmö dock (läs: ösregn) så vi bestämde oss för att gå till Malmö Museer. De har ett helt nytt akvarium där som vi pratat länge om att besöka. Och det var verkligen värt en promenix i regnet, för det finns väldans mycket att titta på. Förutom akvariet finns det ju dessutom flera våningar och samma inträdet (40 kr!!) gäller på de andra muséerna oxå. Vi orkade dock bara med akvariet (bara det tog 1,5 h att gå igenom) för sen var vi hungriga och trötta.
 
Tigern (ungen skulle absolut ha den på sig och det kriget orkade varken jag eller pappan ta, så Tiger it was!) och mamman i ett hajgap.
 
Tigerjakt.
 
 
När vi gick ut hade solen kommit fram (tjohooo!) så Innan vi gick hemåt käkade vi lunch på SLotträdgårdens café. Jag drack ett glas rosé till salladen med lax, och det kändes som att vi lyckades suga ut det allra sista ur sommarn.
 
Sallad med lax, potatis, rädisor och senaspdressing. Och rosé!
 
 
 
På vägen hem köpte vi söndagsfika = bullar med myycket socker och smör, och sen har vi mest chillat hela eftermiddagen och kvällen.
 
Den lilla människan, den stora saccosäcken och såklart Fåret Shaun (nya favvisen här hemma).
 
 
 
I skrivande stund har maken intagit saccosäcken och spelar koncentrerat någon form av PS-spel. Själv ska jag sitta här och bevaka en annons på Tradera som går ut om typ 15 min. Sen ska jag fortsätta sy på en klänning som nog faktiskt kan bli så gott som klar idag om jag har lite flyt.
 
Söndagar när de är som bäst!
 
//Storasyster
Vår vardag | Ledig, akvarium, familj, malmö, malmömuseer, söndag | |
Upp