Salads 2.0

På måndag börjar jag jobba på Salads and Smoothies 2.0. Nya ägare, nya idéer, nytt bokföringsprogram, nya direktiv. Nytt och spännande helt enkelt. Jag är galet taggat på att komma igång med bokföring och lägga upp en struktur för företagets redovisning. Struktur, ett sånt vackert ord. Jag riktigt längtar efter att få styra upp allt precis som jag vill ha det :)
Det ska bli härligt att börja jobba igen, även om jag i ärlighetens namn hade kunnat vara ledig en månad till utan att må speciellt dåligt. Men ändå, det är nog bra att komma igång så jag inte blir alltför seg här hemma.
 
80% ska jag jobba. Att välja ett arbete jag känner till, med en arbetsplats på cykelavstånd från hem och förskola, där jag kan styra min arbetstid själv och där jag inte behöver jobba heltid känns som ett av de bästa beslut jag någonsin tagit. Det tog mig ganska många år av arbete (och en unge) att inse att livet inte handlar om att jobba. Det finns så oerhört mycket annat roligt att lägga sin tid på. Jag kommer att dela upp mina åtta lediga timmar på att umgås med min son och att umgås med andra svettiga människor på gymmet. Det känns som en riktigt bra investering!
 
Någon klok människa (vet tyvärr inte vem) sa en gång något i stil med "Man ska arbeta för att leva, inte leva för att arbeta". Klokt tycker jag!
 
//Storasyster
 
 
 
 
Vår vardag | |
Upp