Massa frågor

den här bloggen snodde jag massa frågor att svara på. Jag kör ett varv, och ser fram emot Lillstrumpas svar!

Var är din mobiltelefon?
Framför mig på soffbordet. Liten sover, då åker mobilen fram!

Var är din andra hälft?
Bredvid mig i soffan, spelandes tv-spel (Metal gear solid, ifall nån bryr sig, tydligen "väääärlden bääästa spel").

Ditt hår?
Nyklippt och snyggt som tusan hela tio minuter efter att jag har plattat och stylat det. Sen går det åt pipsvängen så fort jag går utanför dörren... (måste fråga min frisör hur jag ska göra)

Ditt humör?
Bra! Funderar som vanligt över ditt och datt, men överlag har jag haft en riktigt bra dag = en bra kväll! Dessutom är jag sjukt nöjd över dagens Body Pump-pass, och känner mig duktig!

Din dagsplan?
Inte så mkt kvar av den här dagen, så planen är att skiva klart det här blogginlägget och sedan läsa ett kapitel i Christer Olssons bok "Vart är du på väg och vill du dit". Den är galet bra, alla borde läsa den!

Det bästa du vet?
Bra helgdagar. När allt bara flyter på och vi har det mysigt. Och jag kan fisa runt i sköna kläder och bara må bra. Ha massa tid att leka med Kasper och inte stressa över att vi ska iväg nånstans eller laga mat. Sen älskar jag ju choklad oxå!

Din dröm i natt?
Minns inte. Minns sällan mina drömmar numer, trist.

Ditt livsmål?
Jösses. Ehh, att må bra! Ja, men typ. Jag vill bara må bra, umgås med folk jag gillar som ger mig energi och göra saker jag tycker om. Men visst, om jag får drömma; Ett hus i Frankrike och en skön vardag.
 
Rummet du är i?
Vårt vardagsrum. Ett typ 30 kvm stort vitt rum med grå soffa, vitt soffbord (som VERKLIGEN behöver sig en uppfräschning, det står på to do-listan), grå fåtölj, bokhyllor med favvisböcker, en ful tv (hade helst slängt ut skiten, men där är vi inte överens min man och jag), ett gammalt skåp från Ch´s familj som jag älskar, ett matbord från samma familj och stolar från pappas vind. Och så fina bilder på vår lilla familj på väggarna!

Din hobby?
Sömnad. Har tusen projekt men ingen tid. Och ingenstans att sitta klokt och sy. Bitter är jag över detta - Snäääälla tomten, ge mig ett större boende med syrum! :))

Din skräck?
Att kräkas. Men nu när liten går på föris är det väl bara att vänja sig (huuu).

Var vill du vara om sex år?
Typ på samma ställe som idag, fast kanske med lite mer balans i vardagen. Ett jobb som går att kombinera med familjen och där jag inte behöver jobba heltid. Och ett större boende med trädgård. Och en unge till.

Var var du igår kväll?
Hemma i soffan. Tittade på film med mannen. Mysigt.

Vad är du inte?
Lugn och sansad. Fy så tråkigt.

En sak du önskar dig?
Ett radhus. Och mer tid.

Var växte du upp?
Skänningevägen i Mjölby och Södra Gränsgatan i Osby.

Det senaste du gjorde?
Nattade mr K-man.

Dina kläder?
Heheh, rosa mysbyxor och hemsydd mjuk tröja i vitt och turkost.

Din tv?
Sony något (?).

Ditt/dina husdjur?
Zazza och Diddi, voff voff.

Din dator?
Macbook air. Min älskling! En av de dyraste saker (fastiskt DEN dyraste bortsett vår lgh) jag nånsin köpt till mig själv. Svettades när jag skulle betala och var tvungen att motivera mitt köp genom att räkna ut vad den kostar per dag... Just nu är den dock lite trött och skulle behöva sig en rejäl städning, ännu en sak på to do-listan.

Din bästa ägodel?
Oj, alla skor kanske. Eller mina symaskiner, love them! Ja, och så datorn då såklart (herregud så ytligt).

Saknar någon?
Min morfar.

Din bil?
Subaru Impreza. Rallybil typ. Älskar den - den skulle nog faktiskt varit med på listan över mina bästa ägodelar, bortsett att det är Ch´s bil :) Tyvärr är den för liten för oss och varje gång vi ska iväg mer än två dagar måste takboxen på och bilen ser ut som en jäkla cirkusvagn så full med grejer den är. Projekt-byta-bil är påbörjat men det görs fasenimej inte på en dag. Dyrt är det med, som tusan.

Något du inte har på dig?
Byxor med låg midja, fifan.

Favoritaffär?
Oj, vet i tusan. Stoff och Stil kanske, där kreativiteten får flöda. Jag får tretusen idéer men blir lite ledsen när jag inser att tiden inte finns till att förverkliga dem.

Din sommar?
Bra men kall. Alldeles för kall. Jag som annars älskar hösten känner mig helt deppig, jag känner mig snuvad på en sommar :(  Men fyra fina veckor på Gotland gör sig fint i minnet <3

Älskar någon?
Massa människor. På olika sätt och olika mycket såklart, men jag har ganska lätt för att tycka om folk (och lika lätt för att tycka illa om folk).

Favoritfärg?
Lila! Mörk, inte mesig ljus.

När skrattade du senast?
Åt Kasper när vi åt middag för några timmar sedan.

När grät du senast?
För typ 30 min sedan, åt det här inlägget. Och tidigare idag, när jag läste en artikel om fina människor som hjälper alla flyktingar som kommer hit. Och igårkväll när jag läste Fredrik Eklunds Insta-inlägg. Jag gråter ofta!
 
//Storasyster
Vår vardag | |
Upp