Bajsbruna stugan

Som traditionen bjuder firade vi midsommar på sydkusten, närmare bestämt i bajsbruna stugan i Beddinge hos fina Tobbe & Mollan. Vi har firat varenda midsommar ihop i hur många år som helst (med paus 2012 då vi var i La France). Tom 2013 firade vi i Abbekås i Mollans föräldrars hus, men från 2014 och framåt har Erikssons en egen stuga i Beddinge, en bajsbrun underbart fantastiskt fin och gullig liten stuga med bästa friggeboden där vi huserar. Vi är så glada och tacksamma att vi alltid får komma dit och mysa med dem! Och midsommar är ju en riktig tradition nu!
 
Vi brukar ha tur med vädret, men i år vet i tusan vad som hände. Regn, regn och regn. Det var faktiskt ett jäkla regnande om jag ska vara ärlig. Men vad gör det när man har goda vänner, god champagne och en lycklig unge?  Ingenting. Det blir bra ändå!
 
 
Först midsommarbuffé, sen bus i regnet
 
 
Jordgubbar och champagne
 
Midsommardagen spenderades i lugn och ro. Jag fick först sovmorgon (tack Ch), och sen en timmes lugn och ro på förmiddagen när två försvann för att handla, en hoppade in i duschen och en sov.
En kopp te och en bra bok gav mig energi till tusen, faktiskt så pass mycket att jag begav mig ut på första riktiga löprundan sen jag-vet-inte-när, det var så längesen att jag inte minns senast jag sprang långt och länge. Och hur skönt det är. Alltså. VARFÖR blir jag inte färdig att göra det oftare här hemma?!
 
Har ni läst Niceville - om inte: Gör det!!
 
Löprunda på stranden, sandigt och blött, men härligt!
(fick mig precis att tänka på att jag borde gå och fixa mina löparskor, men jag orkar inte resa mig från soffan)
 
 

Idag bjöd mr K-man på sovmorgon och vi fick ligga kvar i sängen ända tills kl sju! Man tackar! Efter pannkaksbrunch gick vi en sväng min man och jag, med sovande barn i vagnen. Så skönt att bara kunna strosa runt och faktiskt prata med varandra. Som vanligt när vi är lediga och får tid att prata (om annat än vad vi ska laga till middag och huruvida K är bra i magen eller inte) tar vi livsavgörande beslut. Men mer om det i ett annat inlägg...
Nästan hemma igen vaknade liten och vi plaskade runt lite i vattnet :) Gissa vem som tyckte det var roligast...
 
Plask i röda gummistövlar
 
Den här helgen (och förra på Kolmården) var precis vad vi behövde för att landa lite. Mycket på jobbet, många stora beslut, alldeles för lite sömn och allmänt kaos har hållt på att knäcka mig fullständigt sista två veckorna. Men nu känner jag mig redo för ytterligare tre veckor på jobbet innan det är dags för fyra veckors semester.
 
//Storasyster
Resor | Regn, bajsbrunastugan, beddinge, midsommar, vänner | |
Upp