Sunday, sun and fun day

Vi har haft en söndag av allra bästa sorten. En sån där dag när man bara njuter och mår bra. Precis som varje söndag borde vara!
 
Vi vaknade kl 6! Nåja, kanske inte bästa tiden, men ok ändå. Vi sover som krattor alla fem i den här tropiska värmen. Barnet bestämde sig därför för att klockan sex fick det vara nog med svettiga klibbiga lakan och att ligga och lyssna på måsjävlarna som skriker i högan sky (skjuter snart ner allihop btw). Så vi gick upp och satte oss på den redan (fortfarande) varma balkongen.
 
Ch tog en vovve-promenad och kom tillbaks för att deklarera att det fanns luft utomhus. Så jag slängde på Kasper ett par shorts och så gick vi på morgonpromenad. Och vad passar bättre då än ett morgondopp?!
Vi styrde vagnen mot Ribban och tog ett helt magiskt morgondopp i havet.
 
Morgondopp avklarat.
 
 
På vägen hem från Ribban köpte vi frallebullar och sen åt vi frukost länge och väl. Bullar, goda ostar, god korv. melon, jordgubbar och juice. Perfekt!
Barnet tog sedemera en timmes nap och jag fick läsa min bok i lugn och ro. Total avkoppling!
 
På eftermiddagen gjorde vi oss fina (så fina det går i 30-gradig göttig värme) och cyklade till Kajutan i Limhamn för sen lunch med (Kaspes) morfar. Inget märkvärdigt alls, men god mat och avslappnad stämning.
 
K-man ville följa med morfar hem till Svarte
 
Vi avslutade sedan eftermiddagen med ännu ett dopp i havet tillsammans med moster. Nu kändes det dock kallare i vattnet än i morse, men ändå skönt att svalka kroppen.
 
Och här sitter vi nu i soffan och chillar. Jag fick läsa ytterligare en stund och hann läsa ut en av de bästa böcker jag läst - Niceville. Läs den! Ch glor på en skön gammal film som vi redan sett flera gånger och jag skickar CV till höger och vänster, samtidigt som jag bloggar :)
 
Helt enkelt; En perfekt söndag.
 
//Storasyster
Vår vardag | bada, familj, kajutan, limhamn, malmö, morfar, ribban | |
Upp