bland delfiner och elefanter.

Helgen innan midsommar var vi på Kolmården. Hela gänget! (nästan) Det var jag, Frida, Chistian, Kasper, mamma och Hans.
 
Vi körde norrut på fredagsmorgonen och sov i världens mysigaste stuga precis vid havet i Bråviken. Bara någon kilometer från Kolmårdens Djurpark. Vi lyckades tajma in sommarens första (och enda?) riktiga högsommarhelg vilket var underbart. Kasper fick bada i havet för första gången och vi drack rosé i solnedgången.
 
Inte så mycket text, men desto mer bilder. Ja, ni vet väl hur jag jobbar vid det här laget...
 

Vi fick verkligen det bästa läget på stugan.
 
På lördagen var det dags för djurparken! (Jag skulle kunna skriva ett långt inlägg om min ställning till djurparker men jag lämnar den diskussionen utanför idag. Och jag vet ju att Kolmården jobbar bra och aktivt med djuren och att de har gjort väldigt mycket mer än många andra djurparker). Hela dagen var otroligt mysig och härlig och att vi dessutom hade strålande sol var ju en stor bonus! Och ja... inte helt chockerande är det typ bara bilder på K-man....
 
Kasper pussade och klappade på getterna.
 
Vi svalkade oss med glass i skuggan. Det var gott! Och kolla in grabbens outfit! Fridas alster!
 
Vi sa hej till delfinerna och hej då till parken och mötte upp våra guider för nattens boende. Vi bodde på Safari Camp, alltså i safaritält i mitt safariparken. Innan middagen hälsade vi på lejonen (och massa gosigosiga bebisar) och girafferna. När vi hälsade på lejonen gick vi in i en liten bur i deras häng vilket jag gillade. Det var alltså vi som satt i buren och inte tvärt om.
 
Melman!
 
På kvällen lämnade jag kameran i tältet men jag snor några bilder av mamma och Frida från deras flöde på FB...
 
Här åt vi middag! Ja, ok, just här drack vi vin men en kvart senare satt vi där och käkade grillbuffé. Fridas bild.
 
Här åt vi middag! Och försökte ta en gruppbild.. Mammas bilder.
 
Efter frukost på campet åkte vi till Vildmarkshotellet och njöt på spa innan vi åkte hemåt igen. Fridas bild.
 
 
 
Tack alla inblandade för en jäkla fin och härlig helg <3
 
 
 
//Lillasyster
 
p.s fattar ni hur jag klarar mig utan dessa galningarna? Första åker mamma och Hans till Gotland (EN HEL MÅNAD), sen åker Perche (EN HEL MÅNAD). Dessutom har de med sig Kasper. Att de inte skäms? Vad är det för jävla hyfs, sno min gudson från mig en hel månad. Fy.
 
p.s igen. Men mamma är hemma igen iaf! (yeey!)
 
Vår vardag | |
Upp