Lyxmorgon

Vardagsmorgnar. Jag avskyr dem. Jag som brukar älska vardagsmorgnar :(
Nu skulle jag vilja säga upp mig som mamma varje måndag-fredag mellan kl 05 och 08.
 
Att få upp en unge ur sängen, få i honom något att äta, få på honom kläder, leka med bilar, försöka undvika att han sliter öronen av en hund eller två, sätta på Flygplan eller Frost eller Fåret Shaun eller annat lämpligt, sätta på och ta av skorna tretton gången och slutligen få på honom ytterkläder....
 
Bära ner tunga barnet med kläder och sjutton väskor i källaren. Lyfta upp i cykel. Slåss om mössa och cykelhjälm. Bråka om bältet i cykelstolen. Få på mig själv cykelhjälm och ta sig ut huset. Cykla till V hamnen i orkan (varfööör blåser det alltså så mkt i Malmö?). In på dagis. Av med alla kläder. Lämna barnet.
 
Puh!
 
 
Samtidigt ska ju jag själv också se någorlunda representabel ut på dagarna. Ibland går det "sådär". Imorse fanns inte en chans i h-e att lyckas platta håret, så idag ser jag ut som Ronja Röverdotter. Typ. Fast tröttare. Tur att jag kan sätta upp håret och inte låtsas om det.
 
Men! Imorse var ändå en bra morgon, för idag fick jag lyxen att köra bil :)
Att slippa stånka med regnkläder, kepsar, cykelhjälmar och sedan cykla i sidledes regn var väldigt skönt. Jag kom till jobbet torr och utan regnkläder och keps. Så härligt!
 
  
 TGIF
Så här pigg och fräsch kände jag mig när jag lämnat K och satte mig i bilen igen...
 
 
 
Nu. Efter sju koppar te och lite jävla lugn och ro, börjar jag känna mig lite mer som en människa. Men jösses så trött jag är.
Trött....
 
Jag önskar mig bara en enda sak i julklapp: sömn! Några nätters ostörd sömn när jag får vakna av mig själv. Vilken dröm.
 
Ja, just det, en sak till önskar jag ju mig. Lättare vardagsmorgnar (går det att lösa?).
 
//Storasyster
 
Vår vardag | morgon, vardag | |
Upp