Första baket

Förra året när vi julbakade försökte jag sticka till K en bit deg i hopp om att han skulle kladda lite med den och bara vara sådär bebisen-bakar-gullig. Hah! Näpp, inte en chans. Total ointresserad.
 
I år går det lite bättre. I söndags fick jag honom att göra en lussebulle. Resultatet var väl lite generande om jag ska vara ärlig, men inte hindrar jag konsten inte. Det blir som det blir!
 
Kaspers första lussebulle <3
 
 
Imorgon är det Lucia på dagis, och inför det har alla barnen bakat pepparkakor och lussekatter. När jag hämtade K idag satt de allihop med varsin degklump. Så gulligt att man nästan smäller av. Sen blir ju lussekatterna i varierande storlek och form, men det är ju det bästa av alltihop!
 
Igår bakades det pepparkakor, och några fick vi med oss hem i en fin påse <3
 
Kasper-kakor. Visst är det de finaste kakor ni nånsin sett?  :)
 
Självklart blev det kaka på maten ikväll!
 
//Storasyster
Mat & Vin, Vår vardag | förstabaket, jul, julbak, lussekatter, pepparkakor | |
Upp