stockholmsnätter.

Ibland behöver en komma bort lite.

För några veckor bokade jag tågbiljetten till Stockholm. Kände att jag behövde en paus. Paus från Malmö. Paus från vardagen och det vanliga livet. Många av mina gamla klasskompisar från Sundsvall håller till i Stockholm, och jag kände det var dags att åka upp till dem. Jag lyckades dessutom tajma Maries (som jag bodde med i Svall) hemkomst från resande fot i Mexico och San Fran ett halvår. 


Hemma i Johannas drömhem mitt i stan. Första bilden har jag lånat från Maries Instagram. 

Helgen var härlig och välbehövlig. Den bjöd på många skratt och kramar, mycket sol och gott vin. Jag gillar Stockholm mer för varje gång jag är där och någonstans i huvudet finns tanken att jag kanske, kanske skulle vilja bo där. Men jag vet inte, Malmö har blivit mitt hem och närheten till familj (framförallt lilla K) och gamla vänner gör det svårt att se mig själv bo någon annanstans. 


Stockholmsnatt (morgon?) på väg hem från dansgolven. 

Lyxbrakfrukost

Jag hann dessutom träffa Emmy. Jag
mår alltid bra när jag har träffat henne. Hon är klok och rar och alltid så himla glad. Vi pratade om ångest, stress från sociala medier (fan ta FB och Insta när man är nere) och livet i allmänt.

Emmy i somras

Nu sitter jag på ett assvettigt Snälltåg mot Malmö och jag vet inte, jag känner mig nog aningens deppig. Men det tillhör väl nästan när man varit iväg och ska hemåt igen. En helg försvinner alldeles för fort.  


Men vet ni? Fam Perche är ÄNTLIGEN tillbaka i Malmö och ingen är gladare än jag. (Framförallt inte Fi, om jag känner henne rätt ville hon inget annat än att stanna kvar i Råttebo) 

//Lillasyster

Ps. Det var befriande att lämna både kamera och dator hemma, så bara mobilbilder den här gången. 

Ps igen. Bloggar från mobilen och ber om ursäkt om det ser bananas ut. 
Resor, Vår vardag | |
Upp