Målgaller

När jag blev uppsagd från Scandic fick jag förmånen att få hjälp av TRR (Trygghetsrådet). Det var helt fantastiskt. Man får en coach som man träffar regelbundet, ca en gång varannan vecka. Man får goda råd och CV-stöttning om det behvös. Man får oxå lite uppgifter att tänka över för att ta reda på vad man vill (om man inte vet det redan såklart) och så får man allmän coachning i jobbsökandet. Alla som jobbar på TRR har någon form av bakgrund i coachning eller utbildning och de jag träffat hittils har varit fantastiska. Dessutom finns det massvis med utbildningar och föreläsningar man får ta del av.
 
Så när jag nu blev uppsagd från Salads and Smoothies och fick info om att jag hade rätt till TRR igen blev jag så himla glad. Jag har fått en kontakt som heter Anne Stewart. Hon har jobbat med omställning, yrkescoachning, utbildning mm i typ hela sitt liv, och hon är fantastisk. Jag har bara hunnit träffa henne en gång än så länge, men jag fick med mig en lite läxa hem att fundera över. Ett målgaller. Det är en uppgift man kan göra för att komma på "vad man ska bli när man blir stor". Testa vettja!
 
 
 
 
 
//Storasyster
Jobb & Skola | arbetssökande, målgaller, nyttjobb, trr, trygghetsrådet | |
Upp