Först Ove, sen Britt-Marie och sen Mormor

Nödvändigtvis inte just i den ordningen, eftersom jag läste dem i fel ordning. Så egentligen ska det vara Ove, Mormor och sen Britt-Marie. Fast det har inte någon speciellt stor betydelse.
 
Fredrik Backman alltså. Vilken stjärna! Jag köpte boken "En man som heter Ove" för ett bra tag sen, men har inte kommit för mig att läsa den. Men på semestern, efter påtryckning från en vän, tog jag fram den (jag hade ju iaf packat med den till Gotland) och började läsa. Och det gick fort. En dag fort. Alldeles för fort (varför är det alltid så med bra böcker, att de tar slut så fort?). Och jag kände mig inte riktigt färdig med Backman.
 
Så när jag gick på pockethyllan i mataffären köpte jag "Britt-Marie var här". Den tog oxå slut för fort, dock varade den i två hela dagar pga loppisrunda-avbrott.
 
Några dagar senare kom min braiga man hem med "Min mormor hälsar och säger förlåt". Lite stökigare att läsa än de andra två. Mycket ord och en väldans röra men helt underbar! Mormor är en jäkla galning och Elsa är världens sötaste. En av de bästa böcker jag läst!
 
 
 
Har ni inte läst något av Backman - gör det! Passa på att läsa hans blogg oxå, den bjuder på många skratt :)
 
//Storasyster
Vår vardag | |
Upp