En helg på landet

Malmöfestivalen är i stan. Och ja, jag är väl inte direkt nåt fan. Inte med det sagt att den bara är dålig. Jag har haft både bra och väldigt bra kvällar på festivalen genom åren, och jag har sett både bra och väldigt väldigt bra artister. Gratis är det oxå, vilket faktiskt är helt otroligt. Alla kan vara med! :) Dessutom finns det jättejättejättegod mat att äta i alla hörn, och DET gillar jag.
 
Men om man bor i den här stan, och jobbar i den, och ska försöka leva något slags drägligt liv och kunna ta sig från punkt a till punkt b. Njae, då är väl festivalen ingen hit faktiskt. Så i helgen flydde vi från stan. Till landet. Hjärsås Lilla för att vara exakt. Mammas oas på landet. Så väldans många bilder blev det inte, vilket väl är ett bra tecken på att vi slappnat av.
 
På mammas altan
 
 
Vi körde upp i fredags em, och var framme vid 16-tiden. Jag började helgen med en löprunda. Älskar att springa på landet. När det luktar koskit och man hör hur fåglarna kvittar. Att solen strålande mig rakt i nyllet gjorde ju inte saken värre. Lycka! Jag pausade i slutet på rundan för att plocka med min lite blommor. Bara det liksom.
 
I lördags var planen att åka till Yngsjö och bada. Men det blåste orkan och vindarna vid havet var allt annat är varma. Så vi körde in till Åhus istället, gick en runda och käkade lunch. Sen körde vi hem igen och mös i trädgården istället. Betydligt varmare och skönare. Vi avslutade dagen med kräftor, ostar och annat gott. Fint!
 
Vi började såklart dagen med plätt-frukost. Och även om det blåser kallt ska man äta glass i Åhus.
 
Kräftor
 
 

Idag tog vi det lugnt. Plättar till frukost igen :))
Kasper fick lyxtaxi runt i trädgården och vi andra satt mest och jäste och mådde bra.
 
Åka gräsklippare - typ det roligaste som finns
 
 
//Storasyster
Vår vardag | Ledig, familj, hjärsåslilla, mamma, mormor, pålandet | |
Upp