bästkusten.

Jag är så glad och tacksam att jag har flera hus och hem som jag alltid är välkommen till.
 
Jag har den stora lyxen att spendera veckan på Fredriks familjs ställe utanför Lysekil, på Gåsö. Precis som det låter är det en ö, en liten en. Inga vägar, inga bilar, inga affärer. Bara klippor, bryggor och ett gäng sjöbodar och sommarhus. Det är en gammal sjöbod som står på stenpålar i vattnet. Nu är den renoverad och fullt modern, men fortfarande ett sommarställe. I dag tog vi båten till Grundsund för att handla lite, och det är så himla mysigt att brumma in i viken, lägga till, gå och handla och sen brumma tillbaka. Men som ni säkert förstår är man galet väderberoende. Hårda vindar och skurar är på väg in och då blir inte bara kvällspromenaderna inställda. Fisket och båttuturarna blir också hotade. Och det blir ka a a a llt.
 
Kapten Rödskägg
 
I måndags kickade hummerfisket igång, och Fredrik ville såklart vara med på det. Så länge jag har min dator, kamera och hårddisk med mig kan jag jobba varsom så jag bestämde mig för att hänga med. Men när han sliter ute på sjön myser jag i soffan med en kopp te.
 
Jag håller på att kopiera de sista bilderna från Gotland. Inte helt chockerande, men det är den del bilder på Kasper... Vi tog en liten tur en av kvällarna för att ta några familjebilder, bilderna är nääästan klara men här är två exempel på hur det kan vara att plåta barn.
 
Två föräldrar som försöker trösta, en Fredrik som busar med Torulf och en moster bakom kameran som gör roliga ljud. Det är inte mycket som hjälper när en trött bebisen bestämmer sig för att V Ä G R A. Dessutom älskar jag att både Frida och Christian skrattar!
 
 
 
 
 
Jag lovar att både bebisen och föräldrarna är gladare på resterande bilder!
 
 
//Lillasyster
 
Foto, Vår vardag | |
Upp