Grötlingbo Krukmakeri

Gotlands bästa krukmakeri ligger i Grötlingbo! Dår får man riktiga, tunga keramikmuggar och andra finfina ting. Inget är det andra likt, men allt är så himla fint. Dessutom är ägaren, krukmakaren själv, ett riktigt original. Man ska ha god tid på sig när man åker dit, för han pratar gärna och mycket. Allt är dock intressant, det blir aldrig trist att lyssna till honom när han berättar om hur han gör sina verk. Allt från vart leran kommer ifrån till hur glasyren blandas får man veta. Och har man tur från man prata lite med papegojan i verkstan oxå :))
 



Keramik så långt ögat når...


Min!
Vi valde att köpa två st témuggar och en skål till att börja med. Så småningom vill vi ha ALLT :)
 
 
//Storasyster
Gotland, Shopping | |
#1 - - Anonym:

Va roligt att ni skrivit om honom. Tror han heter Öcsi. Så står det ivarjefall under ett krus jag har. :)

#2 - - Anonym:

Hej jag har sett en blå brun tekopp med fat och två skålar en med hög fot en utan. Vad kostar de?

#3 - - Anonym:

Hej jag har sett en blå brun tekopp med fat och två skålar en med hög fot en utan. Vad kostar de?

#4 - - Anonym:

Hej jag har sett en blå brun tekopp med fat och två skålar en med hög fot en utan. Vad kostar de?

Upp