Och så var det ju det här med träning...

Hur svårt kan det va??

Jag VET att jag mår bättre när jag tränar, både fysiskt och psykiskt. Och när man väl gjort det till en vana är det ju inga problem att träna 4-5 ggr i veckan. Men har jag kommit av mig så verkar det vara hopplöst att komma igång igen!

Jag har nu haft ett alldeles för långt träningsuppehåll pga olika anledningar, men nu är det dags att sparka mig själv i röven (rent ut sagt)! Det gör jag genom att både idag och igår kickstarta dagen med en Powerwalk/Jogg-runda.
Att träna på morgonen är underbart tycker jag, och särskilt då jag har lyxen att bo så när havet att jag kan springa på stranden på morgonen. Det är nästan lika mycket psykisk avkoppling att se havet vakna, som det är fysisk träning att springa på stranden!

Eftersom jag alltid, och fortfarande, jobbar bäst under press lovar jag här och nu att varje vecka rapportera om min träning. Då blir det ju pinsamt om jag tränat dåligt!
Wish me luck!

Men nu: Frukosten är intagen till Nyhetsmorgon och jag ska hoppa i en klänning och dra mig till jobbet.

Ha en fin dag!

//Storasyster
Träning & Hälsa | |
Upp