Massa frågor.

Jag är verkligen inne i en torrperiod just nu gällande den här stackars bloggen. Det är tur att Fi håller den vid liv. Men som ni säkert vet så älskar jag listor, så denna högg jag direkt!

Fridas svar hittar ni här: http://kreativasystrar.blogg.se/2015/september/massa-fragor.html 

Var är din mobiltelefon?
På skrivbordet framför mig, sitter just nu på biblioteket och jobbar framför datorn (renovering pågår hemma i huset)

Var är din andra hälft?
Någonstans i universum? Hoppas jag?

Ditt hår?
Nytvättat men slitet. Skulle behöva pampra det lite. Snart dags för höstfix. Men annars - axellångt och rödbrunt. Typ.

Ditt humör?
Bra! Sitter och rensar bilder från sommarens bröllop och blir lite pirrig i magen och längtar till nästa säsong! Men har också höstbröllop som jag verkligen ser fram emot!

Din dagsplan?
Vaknade ganska tidigt (åter igen - renovering), några timmars jobb på bibblan och sen vidare för ett ganska kort pass på Doffeln. Sen hem (borde jobba lite mer, men blir nog soffan och Netflix)

Det bästa du vet?
Fota bröllop! Lyxen att få hänga med vackra, pirriga och lyckliga brudpar ger mig gåshud och fjärilar i magen. Alltid!

Lediga helger är inte heller fy skam. Jag är inte så bortskämd med dem då jag antingen jobbar på Doffeln eller med kameran i högsta hugg. Men att bara få vara, kravlöst. Äta frukost i lugn och ro, göra det en känner för. Gärna med finväder tack. 

Din dröm i natt?
Samma som Fi: Minns inte. Minns sällan mina drömmar numer, trist.

Ditt livsmål?
Oj. Stor fråga. Ska försöka fatta mig kort. Först - må bra. Hitta en balans i livet (och hjärta och hjärna). Fota. Mycket. Resa. Kunna leva på mitt företag och få resa i tjänst. Fota bröllop när och fjärran. Uppleva fler kulturer och traditioner. Och massa möten med spännande människor.

Rummet du är i?
Tidningsrummet på biblioteket. När jag kom hit kunde jag inte låta bli att nörda ner mig i ett gäng dagstidningar. Mitt namn finns sällan med i dem nu för tiden, men det är kul att hitta både gamla kollegor och klasskompisar som både skriver och fotar.

Din hobby?
Min största hobby har alltid varit foto. Så det blir mycket foto, jag skulle behöva något nytt. Skulle behöva komma från foto-nörderiet när jag har plåtat en hel dag. Sydde mycket förr, men min symaskin står och dammar i mammas källare. Men jag trivs verkligen på gymet. Och tillsammans med Netflix :-)

Din skräck?
Att bli gammal. Gammal och ensam. Fyfan. Det finns inget som skrämmer mig så mycket. 

Var vill du vara om sex år?
Får nog bli samma svar som på frågan om mitt livsmål. Må bra. Fota. Resa. Och vara rik ;-)

Var var du igår kväll?
Hemma i soffan. Lite trött efter en härlig musikal- och bubbelkväll med bästa Fi. Somnade rysligt tidigt.

Vad är du inte?
Samma som Fi: Lugn och sansad. Haha, verkligen inte. Jag är aldrig lugn, tyvärr. Jag fattar inte hur man gör?

En sak du önskar dig?
Mer tid. Och lite bättre självdisciplin. 

Var växte du upp?
I Osby. 

Det senaste du gjorde?
Cyklade till bibblan

Dina kläder?

Sköna jeans, gosig kofta och min favorithalsduk från Marocko. Nu är det höst.

Din tv?
LG. Typ? Kanske?

Ditt/dina husdjur?
Yoshiiiii!

Din dator?
Macbook. Som jag använder nästan varje vaken timme. 

Din bästa ägodel?
Min kamera! Canon <3 Och min 35mm

Saknar någon?
Hmm….

Din bil?
Volvo S40, som sedan en månad tillbaka är avställd och står hemma hos mamma. Använde den alldeles för lite för att orka krångla med p-böter, parkering och framförallt - 1 500 kronor i månaden. 

Något du inte har på dig?
Stilettklackar. Och tajta polotröjor. 

Favoritaffär?
Oj! Älskar Indiska, men handlar väl mest på typ HM. (trist svar, jag vet)

Din sommar?
Helt OK. Ganska trist. Mycket jobb. Och så var det ju förbaskat kallt! Men glad att företaget kommit igång!

Älskar någon?
Många!

Favoritfärg?
Röd, mörk, djup röd. Blodröd. Eller svart. 

När skrattade du senast?
Förmodligen igår när jag hängde med fam Perche en stund. K brukar bjussa på många garv. Ja, och Frida och Christian också för den delen.

När grät du senast?
Ganska länge sen tror jag. Jag är annars en riktig lipsill. Gråter alltid. När jag är arg, ledsen, upprörd, glad. Och så blir jag rörd av minsta lilla. Och till filmer. Och när djur far illa, det klarar jag verkligen inte av. Om ett husdjur dör i en film - jag kan inte hantera det.

 

Någon annan som känner sig manad? Mamma? Pappa? Jonas?

 

Tack och hej! //Lillasyster

Vår vardag | |
Upp