Julkalender

24 dagar, 24 luckor, 24 paket att öppna. Lyckan! Och lyckan x 2 när man har t v å kalenderar :)
Varje morgon 1-24 december öppnade vi paket, jag och Kasper. Kasper mest såklart, men han ville ofta ha lite hjäp med tejpen. Och jag ställde gärna upp, det var ju hur spännande som helst.
 
Kalendern från morfar och Helen
 
 
Den kalender jag gjorde åt honom var spännande för att jag glömt vad jag slagit in. Och den kalender han fick av morfar och Helen var ju ännu mer spännande, för där hade jag ju ingen aning om vad som dolde sig i luckorna.

 
Morgonöppning i bara blöja. Denna dag bjöd kalendern på ett par strumpor :)
 
"Mamma, denna!"
 
Kalendern här ovan är min, som jag haft alla jular jag minns. Kasper har fått en egen, helt underbar kalender som hans mormor gjort till honom. Men den började han med att slita sönder pinnen längs upp på, så vi måste fixa en ny pinne till nästa jul. Så vi kan använda hans egen. Då kan jag ju dessutom använda min :)
 
Det kan ju eventuellt kaaanske vara så att jag tyckte att hela julkalender-grejen var mer spännande än Kasper. Men min entusiasm smittade av sig under dagarna som gick, för ju närmare jul vi kom desto mer galen i paket blev han, vår käre son. I slutet hämtade han mig i köket om morgnarna och skrek "mamma, mamma, denna!" och pekade in mot sina kalendrar. Så gulligt <3
 
//Storasyster
Kasper | december, jul, jul2016, julkalender, julklappar, paket | |
Upp