The end of an era

Idag har jag haft min sista dag som föräldraledig.Imorgon börjar allvaret, 100% jobb, fem dagar i veckan utan min bebis. Ångest.
 
Att göra som jag (vi) gjort, och starta med att jobba 40% för att sedan gå upp till 60% och sedan heltid har verkligen varit perfekt. Att jobba tre dagar i veckan har varit underbart. Det bästa av två världar liksom. Det har varit mysigt att vara hemma och det har varit skönt att få komma iväg till jobbet och vara vuxen (med rena kläder och möjlighet att dricka sin kopp te när den fortfarande är varm).
 
Men att nu jobba veckans alla vardagar. Det ser jag faktiskt inte fram emot. Alls. Inte för att jag inte gillar mitt jobb - tvärtom - jag älskar det. Men jag älskar Kasper mer. Jag kommer att sakna honom så mkt att mitt hjärta gråter. Tack och lov har jag ett jobb där jag kan styra mina tider ganska mycket själv vilket innebär att jag ska försöka börja tidigt och sluta tidigt för att få några värdefulla timmar med K på eftermiddagen.
 
Jag tänker tillbaka på året som gått, alla dagar vi varit tillsammans Kasper och jag. De flesta fina och mysiga, men en del stökiga och jobbiga. Att inte längre få ha hela dagar med honom gör mig så himla ledsen. Jag kommer att sakna skitungen ;)
 
Mr K-man
 
//Storasyster
 
 
Kasper | Kasper, bebis, föräldraledig, jobba, mamma, son | |
#1 - - Lillasyster:

Börjar grina när jag tänker på det...

Upp