Perfektionist javisst

Ja, nu kan det ju kanske eventuellt möjligen vara så att jag är lite av en perfektionist. Eller så..äh, skit samma. Jag är en fruktansvärd perfektionist. Så petig att jag blir trött på mig sjäv faktiskt. Och då ska tilläggas att jag ändå har en M Y C K E T mer avslappnad inställning till det mesta här i livet nu än vad jag hade för bara några år sedan. Fröken duktig-syndromet hänger såklart kvar och ger mig ångest till och från, men nu kan jag faktiskt släppa saker, även om jag inte riktigt är nöjd med utfallet.
 
 
 
 
Iaf. Syrran skickade mig nåt kul på facebook idag, som jag tänkte dela med er. Nån annan som känner igen sig eller är det bara jag som har nån typ av "perfekt" bokstavskombination?
Jag vill dock säga, for the record (typ), att alla punkter stämmer faktiskt inte. Jag städar inte hemma hos mina vänner. Iaf inte om de inte är väldigt goda vänner...


Du avskyr att misslyckas och kräver perfektion av både dig själv och din omgivning. Här är 15 tecken på att du är en äkta perfektionist!

1. Att vara en medelmåtta är din värsta mardröm.

2. Det har hänt att du har vaknat kallsvettig mitt i natten av att du har kommit på ett finns ett mindre stavfel i din jobbrapport...

3. ....eller i din Facebook-status.

4. Dina vänner retar dig för att du har sorterat dina böcker enligt färg, men vad de inte vet är att du även har radat upp dem i alfabetisk ordning.
 
 
5. Du städar hemma hos dina vänner eftersom du inte kan slappna av om du ser att det inte är perfekt städat.

6. Du AVSKYR den här bilden.
 

7. Du jobbar hellre själv än i grupp eftersom "det ändå är du som gör allt".

8. Trots att du precis vaknat ser din säng ut såhär:


9. Folk undviker att jobba med dig på grund av dina höga krav.

10. Den enda gången du är nöjd med något är när det är perfekt utfört, vilket ofta betyder att det har utförts av dig själv.

11. Semester är inte avkoppling för dig.


12. Du blir besviken när din chef säger att din presentation bara var "bra".

13. Du ÄLSKAR städprodukter. Ju starkare, desto bättre.

14. Vissa tycker att du är lite irriterande eftersom du envisas med att påpeka detaljer och fel.

15. Du får panik när du ser det här.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
//Storasyster
Vår vardag | knäppskalle, perfekt, perfektionist, slappnaav | |
Upp