Vuxet eller tråkigt?

För ett tag sen gjorde jag ett riktigt dyrt och moget vuxeninköp. Eller tråkig-inköp?
Ett par riktiga kängor som jag kommer kunna ha i 10 år om jag sköter dem. Eftersom vi bor i ett jäkla skitlandskap när det kommer till vädret måste man har kläder och dojjor som tål väta. Det blir ju liksom sådär fuktigt  skitkallt i Skåne. Och halt som bara den. Men med de här godingarna kommer jag definitivt inte att halka runt.
 
Hanwag Tatra lady
 
Nu har jag iaf hunnit använda dem nån månad drygt, och wow! De räddade i princip både Paris och Sthlm eftersom jag förtillfället har problem med att gå, och detta är de enda skor jag äger som jag kan gå mer än 200 meter i. Jag har dem till jobbet varje dag, och på helgen när vi ska iväg nånstans. Förra helgen hade jag dem tom till kjol och strumpbyxor. Inte så snyggt kanske, men jag kan gå!!
 
Och det bästa - det är inga "vinterkängor", dvs jag slipper svettas ihjäl om fötterna. Däremot kan jag lägga i en ullsula om jag vill ha det lite gosigare! Det är ett par kängor jag kan ha hela året. Och när jag övertalat min man att fjälllvandra duger de utmärkt till det oxå :)
 
Vuxet och smart, eller tråkigt?
 
//Storasyster
Dagens Dojja, Shopping | hanwag, kängor, skor, tatra, vuxet | |
Upp