Vardagsrum slash kontor

Under några veckor varje höst förvandlas vårt vardagsrum till ett kontor.
(Undra sa flundra, om man kan få nån hyresersättning från sin ag?)
 
Förutsättningar Plan 2013
 
 
Oftast när jag jobbar hemma så går det fint att jobba på min laptop. Men när jag gör budget (eller Plan 2013 som det heter på Scandic-språk) behöver jag en stor skärm och ett ordentligt tagentbord. Det går liksom inte att jobba på en 13-tumsskärm när man ska ha minst 3 fönster öppna samtidigt och jobba i.
 
Många fönster blir det. Tur att jag ser bra... (?)
 
Mitt kontor
 
Dessutom jobbar jag på tok för mkt under den här perioden, och då är det skönt att sitta hemma och jobbar på kvällar och helger. Jag tycker mig spendera tillräckligt mycket tid på jobbet som det är utan att behöva lägga till några timmar varje kväll och två hela helgdagar. Då sitter jag hellre hemma. I myspyxor. Osminkad. Men en kopp té. Och nåt gott att äta. Och en hund på fötterna :)
 
Dessutom är det lättare att ta en paus för att sticka ut på en löprunda eller promenad. Eller för att äta. Hemma har jag ju den fina servicen att bli serverad allt. Det är inte mkt jag behöver fixa själv. Té, fika och middag serveras på utlovade tider. Inte fel!
 
 
Igår blev jag serverad té och Polly vid "skrivbordet"
 
//Storasyster
Jobb & Skola | |
Upp