Det där med bio...

Vi är sällan på bio. Mycket sällan. Tror det var fyra år sedan jag och Ch var på bio innan helgens Bond-film.
 
Men jag menar, det ÄR ju mysigt att gå på bio. Eller är det verkligen det?
Jag kan inte hjälpa att jag irriterar mig på både en och flera saker under biobesöket.
 
För det första: Biljetten kostar 120 kr! (120 jävla kronor!) Och ändå ska man se 20 minuter reklam innan själva filmen börjar, då 20 minuter efter utsatt tid. Är det verkligen ok? Nej, det tycker iaf inte jag.
Att det visas reklam före utsatt tid, det är väl ok. Den tiden har man ju liksom inte betalat för. Men om filmen ska börja vid ett visst klockslag, då ska den börja då. Inte 20 min senare. Jag betalar inte för att se reklam! Det ser jag tllräckligt av ändå tack.
 
För det andra: Människor! Att gå på bio kräver lite respekt och hänsyn till andra människor. Men den genen har ju inte alla, det vet vi sedan tidigare.
Till vänster om mig satt en viktigpetter och hans fru och p-r-a-t-a-d-e genom hela filmen. Bl a diskuterades var filmen var inspelad, att hotellet på duken var likt det de bodde på i Satiago, att Javier Bardem är en otroligt bra skdespelare (och visst, det är han ju, men prata om det efter filmen då) etc. Otroligt störigt att folk inte fattar att man ska hålla käften i en biosalong.
Till höger om Ch satt en kvinna som hela tiden fes (!). Men ärligt, är du dålig i magen så GÅ UT! Dessutom stank hon gammal cigarett så mkt att det kändes bort till mig.
 
För det tredje: Hmm, har inget tredje. Men de två första var väl skäl nog att vara irriterad...
 
Bond. James Bond.
 
Dock, åter igen. Det är ju mysigt med bio. Ljudet, bilden och hela känslan är ju oslagbar. Det blir aldrig så hemma. Dessutom finns det godaste godiset och snackset på filmstaden :)
 
//Storasyster
Vår vardag | |
Upp