Suunto

Jag är i ett träningsstim! Jösses vad jag tränar och gud vad jag älskar det. Jag mår sååå mycket bättre!
Och en sak som gör det hela ännu roligare är min pulsklocka (M5) från Sunnto. Jag fick den av Christian i 29-årspresent. Jag älskar den.
 
Suunto M5
 
Svart, snygg, enkel. Jag kan ha den både till träning och till fest. Och så är den SÅ smart!
Jag kan välja tre olika inställningar på den:
1. Träning för att gå ner eller upp i vikt (den talar oxå om hur många kcal jag ska äta per dag)
2. Träning för bättre kondition
3. Fri träning
 
Jag har valt vikt-alternativet. Min klocka säger då till mig när/hur ofta/hur hårt/hur länge jag ska träna. T ex kan den säga "Idag 30 min hård", "Idag 35 min maximal" eller "Idag 55 min medel". Ja, sen har den ju fler alternativ såklart. När jag väl tränar mäter den puls, kcal och tid. Den varnar när jag har för låg eller för hög puls och den säger till när jag avklarat 50% av dagens aktivitet och när jag avklarat 100%. Såklart kan jag träna mer än så. Oftast (eftersom klockan har 55 min som mest) gör jag 150% eller 175% av "dagens träning" enligt min klocka.
 
Bra pepp som funkar toppen för mig!
 
Det som är extra bra med Suunto är att man till klockan får ett litet USB dit man flyttar över info från klockan och sen sätter in i datorn. Då får man fram statistik och massa kul info. Movescount heter det, och där man man även följa andra som har samma, och de kan följa mig. Kul!!
 
Scoreboard: Min träning i juli. 25 tillfällen, 30:40 h, 10 648 kcal.
Uppe till v ser ni det senaste passet (dagens); 30 min Indoor Walking + 30 min CXWORX + Cykel ToR Forum.
1 h och 51 min, genomsnittspuls på 122 slag/min och 727 kcal.
 
My moves. Den här sidan visar mer detaljer om mina pass. Kalender, hur många timmar av resp träning
och annat kul...
 
//Storasyster
Träning & Hälsa | |
Upp