kuljul.

Som ni säkert inte har missat firades både lilljul och storjul hos Percharna i Malmö. Juldagen började med frukostbuffé (det absolut bästa med att sova på hotell) innan vi drog vidare till Göteborg och Fredriks familj. Här är det full rulle med lillkrigarn, Fredriks lillebror Erik. Häromdagen stod (nåja..) jag på ett par skidor för första gången i mitt liv. Det var.. sådär. Svårt som as, och ni som känner mig har säkert fått smaka på mitt tålamod någon gång. Isig backe och ungar överallt. Vi var på ett litet ställe utanför Göteborg som bara hade tre backar, så jag fick snällt välja mellan miniminibarnbacke eller blå eller röd. Jag fick snällt förnedras bland femåringar som svischade förbi. Tänk BÄSTA SVÄNGEN, HÖKARÄNGEN.
 
 
Det brukar ju sägas att skidlärare är snygga. Jag fick den snyggaste av alla. Böj på knäna älskling! Luta dig fram! Slappna aaaav! Och den andra bilden, HAHA, jag står uppe på backen, ser ni det? Erik står bakom mig, på sin snowboard, vet inte riktigt vad han gör.
 
Svenskfransk julafton med flera fransmän, och en tös.
 
Sen sov vi på hotell och hade jättekul med morgonrockarna. De var tjocka, varma och fluffiga. Det bästa plagget som skapats.
 
 
Och så har vi varit på lite mellandagsrea. Kollat skidgrejer till Fredrik, men har inte hittat ett skit. Vi tillhör väl inte entusiasterna av rea om man säger så. Kan inte förstå hur folk kan bli så jävla hysteriska och tappa allt vett? Och framför allt hur det orkar? Åk dit en timme innan stängning så är det lungt och skönt. I dag var vi på bio, The Hobbit, med Erik. Och så fick han bestämma var vi skulle käka innan. Som en julklapp. Det blev Subway. Innan bion strosade vi lite i stan. Kollade in saluhallen, vilket jävla ställe. Jag blev helt såld. Vi käkade lunch där. Jag åt stekt fläsk med löksås och potatismos. Och så kollade vi efter en jacka till mig. Jag har börjat tröttna på min fem år sletna dunjacka som blivit alldeles platt, och så har sömmarna börjat gå upp. Jag hittade den enda jackan i hela stan som det inte var rea på. Den här. Hur snygg? Vet inte vad det är för konstig bild de har på nätet, inte smickrande för varken modellen eller jackan, men. Snygg ändå.
 
Yoshan har det toppen här. Hon kommer inte vilja åka hem. Så bortskämd med bollar, bus, långpromenade och mat. Och så har hon fått en egen ö - Stegelholmen har blivit Yoshis Island. Ingen är nöjdare än Yoshan. Och jag och Fredrik, som slipper gå ut med henne. Heh..
 
Erik hälsar att han är ascool och är bäst på att åka snowboad och så.
 
//Lillasyster
 
Vår vardag | |
#1 - - Storasyster:

Verkligen ingen bra bild, men fiiin jacka!! Köp!

Upp