hemma.

Jag älskar Gotland så galet mycket. Varje gång jag är där tänker jag alltid samma sak "varför bor jag inte här?". Varje gång jag sitter i bilen på väg hem värker mitt hjärta.

Kom hem igår och jag måste erkänna en sak. Borta bra, men hemma bäst. Det är knappt jag vill erkänna det men så är det faktiskt. Kanske är det just därför jag älskar det så mycket? Det är inte hemma. Det är inte vardag. Det finns inget bättre än somrarna på Gotland. Det är alltid året höljpunkt. Men. Gotland hade kanske inte varit lika kul om man jag hade bott där året runt? Det är lite som med jordgubbar, nypotatis och kräftor. Det hade kanske inte varit lika gott om man hade ätit det på vintern också? (okej, jordgubbar hade jag kunnat äta varje dag utan att tröttna)

Sommarkvällar i Skåne är minsann inte att underskatta!

I vanliga fall är jag en nattuggla. Kan sitta uppe hela nätterna utan problem. Men inte på Gotland. Där däckar jag i soffan runt 22-tiden. Ibland tidigare. Nu när jag är hemma igen trodde jag att allt skulle bli som vanligt, men tydligen inte. Jag hade tänkt sitta uppe halva natten och fixa med bilder och lite andra projekt, men mina ögon går i kors och hjärnan hänger inte med. När man måste göra om samma sak tre gånger för att hjärnan och fingrarna inte kommer överrens, då är det sängdags. Får gå upp i ottan istället. Synd, för annars är jag 100% mer fokuserad och kreativ på nätterna. Inga grannar som stör, ingen sol som lockar, ingen telefon som ringer. Bara en snarkande hund. Och en hjärna på högvarv. Men inte ikväll.

Har knappt hunnit gå igenom bilderna från veckan, men här är bild på hur en gotländsk ko på grönbete ser ut. Gräs är typ det godaste som finns, fast maskroser är inte heller så pjåkigt...







//Lillasyster
Foto | |
#1 - - Storasyster:

Dette är en "förstora-upp-och-hänga-på-väggen"-bild :)

Jag blir så lycklig när jag tittar på den!

Upp