hej världen.

En snabbhälsning från ett blåsigt Gotland. Har 48% batteri kvar på min dator. Dessutom har jag bara teckning när jag sitter på altanen = jag sitter invirad i en jäkla massa kläder och filtar, men ändå fryser jag snart häcken av mig, så det här få gå undan!

Råttebo har haft oinbjudna gäster under vintern. När jag öppnande skafferiet fick jag en våg av allergi, kolik och kvävningar. Fyyy fan vad RÅTTOR mögar ner. Och de har ätit upp allt de har kommit över. Pasta, jordnötter, socker, godis, krossade tomater you name it! Nasty! Stugan är nu sanerad och skafferiet är tomt. Det var bara till att slänga ALLT.

Kreativa systrar är båda rätt måna om hur vi ser ut. Kollar oss gärna en gång extra innan vi går hemifrån, tar tid på oss innan vi bestämmer vad vi ska ha på oss. Ska vi ut på lördagkvällen början vi fundera på vad som finns i garderoben redan gärna på tisdagen. Vi sminkar oss varje dag och fixar lite med håret. Men inte här inte. Här måste man passa in bland alla andra bönner.

Ni kanske kommer igåg det här inlägget.

Här är mitt bidrag:

Mamma - morgonrock från 1873, pyjamasbyxor och flipflop.


Elin - Tis: Uderställ, tjucksockar och foppatofflor
Ons: Pyjamasbyxor, tjucksockar och foppatofflor, idag en lite mer pimpad variant med blingbling.

Notera att det är inte mina foppatofflor som ni ser på bilderna. Hur smidiga de än må vara att hoppa i innan man springer ut till dasset skulle jag aldrig, aldrig någonsin införskaffa mig ett par så pass vidriga skodon.


Nu ska jag springa in och värma mig framför brasan. Hoppas att här är lite varmare i natt. Nog för att jag måste ha en svalt sovrum, men att behöva ha underställ, fleecetröja, tjucksockar och dubbla täcken är löjligt. Fick ett tips på Facebook: Ta hit en snäll karl. Någon frivillig?

//Lillasyster
Gotland | |
#1 - - Josse:

Underbara bling-bling-tofflor. ;) Hoppas ni har det underbart på Gotland!! Kram

#2 - - Flitiga mamma:

Gud va vacker man kan vara.;)

Upp