lycka!!



 

Hemma igen efter en skön vecka på Gotland tillsammans med mina flickor. Tack tjejer!


Äntligen får jag berätta!! Jag har kommit in på min drömutbildning: Bildjournalistik

Utbildningen (den enda i Sverige) finns på Mittuniersitetet i Sundvall, vilket innebär att jag, under de närmsta tre åren kommer att vara Norrlänning - vilket är både skrämmande och ofattbart. Och galet spännande förstås! Mina tankar går i ett dygnet runt. Det är mycket som ska fixas på kort tid.

Som jag skrev på Facebook häromdagen:
Elin Jonsson Studentboende, uppsägningar, CSN, studiebidrag, studentkår, adressändring, försäkringar... etc. SPÄNNANDE!

Så fort jag insåg att jag hade blivit antagen slängde jag mig över morbror Lennarts dator (det är mysigt att ha en sommarstuga utan el, men inte alltid praktiskt..) och lyckades knycka den s i s t a lediga studentlägenheten i Sundsvall. Lägenheten ligger inte på Campus, men bara några minuter därifrån, mer om den någon annan dag.

Att ha en lägehetsom väntar på mig när jag kommer dit känns oerhört skönt. Dessutom hade jag faktiskt turen att få en tvåa också, vilket är få förunnat när man är student. Men som sagt, mer om det sen.

Kan ni förstå?? Jag ska läsa till Bildjournalist! Det är STORT!

Bildjournalistprogrammet – Sveriges enda bildjournalistutbildning på universitetsnivå
Nu 400 sökande!
Antalet sökande till vår utbildning ökar för varje år. I år är det över fyrahundra som har sökt utbildningen och därmed ochså fått arbetsproverna tillskickat sig. Den första juni är sista dag för inlämning och därefter börjar det stora jobbet med utgallringen av vilka de 30 studenterna, blir som börjar här till hösten.

Källa: www.bildjournalistik.com

När jag anmälde mig till utbildningen fick jag ett arbetsprov skickat till mailen. Alltså - alla sökande rangordnas enbart efter arbetsprov. Provet var uppdelat i två delar, en obligatorisk uppgift som var lika för alla sökande samt eget material. Jag vet att det är några som är lite nyfikna på mitt arbetsprov, så jag tänkte skriva lite mer om det en annan dag, och givetvis visa lite bilder. Jag har fortfarande svårt att förstå. Över 400 sökande, och jag, lilla Elin är en av de 24 lyckliga som blev antagen! Ni anar inte hur många gånger jag har kollat mina sidor på studera.nu. Hur många gånger jag har tänkt det måste ha blivit något fel? Hur många gånger jag väntat på ett mail i inboxen: Tyvärr har det blivit fel i årets antagningar... Men det är på riktigt. ANTAGEN.

Jag skulle kunna sitta här och skriva hela natten lång. Men just nu är jag så glad och uppjagad att jag får ta en bit i taget. Jag har varit frånvarande här på bloggen, men nu jäklar ska här skrivas. Om arbetsprov, utbildningen, planering, framtidsplaner.

Jag ska lämna mitt älskade Skåne, för Norrland. Norrland??! Jag avskyr snö. Jag avskyr kyla och jag avskyr mörka månader. Men jag kommer lära mig älska det. Skåne kan man lära sig leva utan, men min familj? Mina vänner? Mitt hjärta brister varje gång jag tänker på att inte kunna åka hem till Linda och äta jordgubbar en torsdagskväll. Att inte kunna springa in till Renée och snacka skit på nätterna. Jag kommer inte ha broschan ett stenkast bort och jag kommer inte kunna hälsa på finaste Syster-Yster när som helst. Vem ska hjälpa mig sätta upp hyllor och fixa balkonglådan? Men hörrni, det här kommer bli så jäkla bra. Det är jag säker på! Jag är så jäkla peppad!


//Lillasyster
Foto | |
#1 - - Renée:

Är så satans stolt över dig! Vi får fixa Skype, eller vad det nu heter, båda två så det nästan känns som att vi är i samma rum och snacka skit om nätterna :-)

#2 - - Lena W:

Lycka till Elin ,du kommer fixa det. Kram

#3 - - Linn.:

Tänk att vi fixade det. Men som sagt mer applåder till dig. 24 av 400 är jävligt bra jobbat! Jag vet att du kommer trivas som fisken i vattnet. LYCKA TILL!

#4 - - Flitiga Mamma:

Jag kommer o sätter upp hyllor till dig gumman.

#5 - - Storasyster:

Får sluta läsa bloggen på jobbet, folk tror ju att jag är dum i huvudet som sitter på kontoret och lipar....



Du är bäst!!

#6 - - Edits mamma Lisbeth:

Grattis Elin! När jag fick ditt mail gissade jag på att det var något estetiskt du skulle gå på. Inte helt fel, med tanke på att jag inte känner dig så väl ;-) Jag önskar dig all lycka och det kommer bli tre lärorika år, det kan jag garantera. (Du har fått mail.) Hoppas jag får fortsätta och följa dig här på bloggen. Kram

#7 - - Chrissie:

UNDERBART!!!!

LYCKA TILL!!!

Kommer dock sakna dig på Coop!!!

Kram på dig!

#8 - - Johan:

Härligt, stort grattis! Då ses vi där till hösten, jag är nämligen också antagen!! :)

#9 - - Zanna:

Hej! Tusen grattis! Haha jag känner igen tanken "vänta nåt måste blivit fel.." men även jag är antagen.. Helt grymt. Ses i höst!

Upp