lägenheten.

Tänkte börja med det som är enklast att skriva om, lägenheten.




Jag var inställd på att få en liten städskrubb att bo i, en dyr liten studentlägenhet på Campus, men så blev inte fallet. Som jag nämnde tidigare så knyckte jag åt mig den sista lediga lägenheten. En tvåa några minuter från Campus, i Nacksta. Jag visste inget om varken Nacksta eller om hur lägenheterna är, men det var inte mycket att välja mellan. Jag ringde direkt och gjorde en intresseanmälan (trodde jag) och tjejen på Mitthem berättade att hon gensast skulle skicka hyreskontraktet så jag kunde skriva på och skicka tillbaka. Snabbt och smidigt fick jag min lägenhet. Som jag känner nu skulle jag helst vilja bo på Campus, det känns mycket smidigare, nära till plugget, studentpubar, bibliotek osv. Men tydligen är Nacksta det största studentområdet, vilket känns lovande. Jag har försökt googla fram lite bilder på hur lägenheterna ser ut, men utan resultat.

Lägenheten är på 45 kvm och som ni ser har den balkong (!) vilket känns oerhört skönt. Den ligger på tredje våningen vilket också känns perfekt, lagom högt utan att få fönstertittare =) Eftersom den nya lyan är midre än min nuvarande är det dags att gallra lite bland mina möbler och prylar. Och för att inte tala om att jag behöver rensa garderoben! Vad jag är lite nervös över att att jag inte ser EN ENDA garderob, vilket kan leda till kaos. Nu har jag en bra klädkammare samt tre inbyggda garderober som rymmer galet mycket. Jaja, det viktigaste är ju att jag får med mig mina långkalsonger, tjucksockar och mössor! IKEA finns ju faktsikt i Sundsvall.

Haha, jag måste berätta något kul, på tal om IKEA. Som ni sett så har Fridas fina Marléne varit nere i skåne och hälsat på. Hon och hennes man bor i Östersund, ca 20 min från Sundsvall. När Frida berättade för henne att jag ska flytta utbrister hon

Åhhhh var roligt, då blir vu ju grannar!

Frida rynkar på ögonbrynen, grannar? Du bor ju i Östersund?
Ja, men det är ju jättenära! Vi åker dit när vi ska till IKEA.
Men det är ju 20 mil!
Ja, vaddå?

Verkar som att de norrländska milen inte är lika långa som de skånska??

Hur som helst, idag och igår har jag fått en hel del gjort, nästa alla punkter på min att-göra-lista är avbockade så nu är det dags att börja rensa här hemma, det är lika bra att börja i tid. Idag fixade jag min adressändring, och igår skrev jag på hyreskontraktet. Tre veckor går fort.



Sundsvall. Jag kommer bo vid havet!


//Lillasyster
Vår vardag | |
#1 - - Storasyster:

Yeeey!!

#2 - - Lisa i skåneskogen:

Fyfan va häftigt det kommer bli för dig! Du lär ha tusen fjärilar i mage nu =) Lägenheten ser helt exemplarisk ut. Nyckeln till garderobsbrist är klädeslåda under sängen och bra byråer!

#3 - - Natalie:

Fan va kul att man hittar en blogg som ska befinna sig på samma plats nu när man ska börja plugga, aldrig vart i sundsvall och oroar mig lite över nacksta, kommer från Göteborg annars...hoppas det blir bra för dig!

Upp