Staycation

Jag och min kära söta man har i helgen varit på Staycation.
Det ingår i min utbildning på Scandic att bo en natt på hotell. Tanken är att man ska bo på det hotell där man jobbat, och sedan med "nya ögon" göra en bedömning av hotellet. Introduktionsnatt kallas det väl egentligen, men det låter roligare med Staycation :)
Eftersom de tre hotell som ligger i Malmö jobbar i sk "klustrat" team, fick jag välja vilket jag ville av de tre. Jag valde Scandic Kramer, eftersom det är det äldsta hotellet med mest känsla i. Det sägs att det spökar där :)

Eftersom vi båda jobbade en sväng igår, blev det först sent på eftermiddagen som vi checkade in, men vad gör väl det när man inte har bråttom?! Vi fick ett superfint rum på tredje våningen, med utsikt över Stortorget.

Och inte nog med det, vi fick oxå en surprise på rummet!




Skumpa, frukt och choklad väntade på oss :)



Efter en rundvandring på hotellet, och en uppfräschande dusch gjorde vi oss snygga och gick ner till restaurangen för en lyxig middag med underbart vin till!

 

Scandic Kramer är som sagt ett gammalt hotell, och man har varit duktig på att bevara den gamla stilen. I love!





Idag började vi dagen med ett träningspass i hotellets gym. Skönt!
Sen var det såklart dags för hotellfrukost. Åh, va gott det är att bara plocka åt sig vad man vill ha, äta i lugn och ro med en dagstidning, och sen bara sitta kvar och njuta när nån annan plockar undan efter en. Lyx!



Jag passade på att fylla i "Guest Experience" under frukosten.
6 hela sidor med frågor om allt! Här gäller det att vara brutalt ärligt :)

Två av saker som jag verkligen är stolt över som Scandic-anställd är vårt miljötänkande och vårt fokus på tillgänglighet för alla, oavsett handikapp. Vi är svanen-cetrifierade, och kraven är mycket tuffa! Alla våra "miljö-siffror" finns att se på vår hemsida, vilket vi är helt ensamma om.

Ett exempel på en liten detalj i vårt tillgänglighets-concept.
Ser ni förresten att nyckelkortet är gjort av trä = Återvinningsbart!

Summa kardemumma: Vi har haft en supermysig Staycation, och är nu utvilade och mår bra:)

Ha en fortsatt skön söndagseftermiddag!

//Storasyster




Jobb & Skola | |
#1 - - Flitiga mamma:

Jag tycker mammorna till de anställda ska prova hotellen.

#2 - - Storasyster:

Ska framföra det förslaget till ledningen...

#3 - - Anonym:

Sweet! Och systrar.

Upp