En god gärning

Idag är jag ensam hemma. Skönt!
Det är klart att det är mysigt att vara två, och jag skulle inte byta det mot något. Men ibland är det skönt att bara vara själv.

Och inte nog med det, jag har bara en hund hemma dessutom. Zaphire är hos farmor och farfar, så idag är det jag och Disel som håller fortet:) Ja, eller jag håller fortet och Disel har gosat ner sig i soffan!



Medans Disel har myst i soffan har jag haft mysmiddag. Samma som alltid när jag är själv: Räkor, grönsaker med dip, crostini med färskost och brie. Mums! Och så rosé till det såklart!


Bästa middagen!

Tidigare i idag var jag på Bikram Yoga. Har inte varit där på nästan ett halvår, och det är bara att inse att "synden straffar sig". Trodde på riktigt att jag skulle avlida en liten stund. 40 grader varmt och 40% luftfuktighet skojar man inte bort. Speciellt inte när man dessutom ska göra 26 st mer eller mindre omöjliga poser.


Har ni funderat på det här med goda gärningar? Det kanske låter lite "old school"... eller?
Jag tror iaf att om man ska utvecklas som människa så måste man hela tiden sätta upp nya mål för sig själv. För några månader sen var mitt mål: "Gör något nytt varje dag". Det kunde vara enkla saker som att ta en ny väg till jobbet eller lite svårare som att träna något nytt jag inte provat innan.
Nu har jag ett nytt mål: "Gör en god gärning varje dag". Jag vet inte direkt om det gör mig till en bättre människa, men jag glädjer förhoppningsvis någon annan. Och så känner jag mig duktig :)
Idag köpte jag tidningen "Aluma" som säljs av de hemlösa här i Malmö. Då kände jag mig duktig! Sen när jag var ute och gick med Disel såg jag en parkerad cykel med bakljuset fortfarande på. Så jag stängde av det så att batteriet inte tar slut. Duktig igen!
Ja, det låter kanske tramsigt, men prova det! Man mår bättre, och man känner sig duktig och snäll. Och som sagt, det gynnar ju någon, vilket aldrig kan vara fel!!


Förresten, vet ni!! Jag köpte en vas (typ, eller vad man nu ska kalla det) och ett fat på Tradera för ett litet tag sen. Vi ska nämligen göra om vårt vardagsrum inom kort och det ska gå i turkos/petrol/blå. Så jag kollade om det fanns nåt kul fint på Tradera som kan komma att passa i det nya rummet. Jag hittade annonsen "Blått är flott" och gillade det direkt. Jag la bud, och vann på ca 200 sek. Minns inte exakt, men det var iaf inte över 200. Igår fick jag äntligen tid att hämta paketet, och gissa vad!?

Rörstrand Ritzi!

Haha, Bengt något i efternamn visste nog inte vad han sålde. Tack för det Bengt!


Nu ska jag krypa i min morgonrock jag mysa med Disel i soffan.
Ha en bra söndag!!

//Storasyster
Inredning | |
#1 - - Elin:

Duktiga du! De blåa prylarna är jättefina, gillar ränderna!

#2 - - Flitiga mamma:

Ditt nya måtto kommer nog att glädja många. Behövs inte mycket för att få ett leende eller tack tillbaka. Underbar vas o skål, mammafärg.

Upp