Mikrofonkåt

Måste bara säga att Septembers tolkning av Petter´s gamla Mikronfonkåt är så jävla cool! Jag lyssnade galet mycket på Petter´s album "Mitt sjätte sinne" när jag gick i högstadiet. Tror jag var 14-15-16 nånting typ.
Jag hade nästan glömt den här låten när jag hörde Septembers version.


Vad tycker ni??

Som ni vet vid det här laget, så har vi gjort om vårt vardagsrum. Igår satt vi den sista "touchen", och nu är det helt klart! Jag bara njuter av att sitta här i vårt fina fina vardagsrum!!

Tapet.
Tavla av Marie-Louise Kold


Den nya fina väggen och alla nya kuddar :) Ser ni elefanterna?
Och så vårt gamla bord som vi målat vitt.


Öppna spisen och "ego-väggen" med bröllopsbilder till vänster.


Middagsbordshörnan.


En annan tavla av Marie-Loise, Love it!
Och så Ch´s mormor och morfars gamla medicinskåp som de köpte för lääängesen, och ovanpå det en porslins-mojäng som jag fått av Ch´s mamma Gunilla efter att jag talat om att jag älskar den. Hehe, det lönar sig att tala om att man gillar grejer :) Den är köpt av Ch´s mormor på Kreta för längensen!


En (suddig) bild på vår ena hörna. Favviskandelabern som vi fick i bröllopspresent och två nya hyllor. På den högra står Rörstrand Ritzi som jag bloggat om tidigare.
Elektronikhörnan. TV är ju ingen snygg möbel, men man vill ju ha den, så man får göra det bästa av situationen.


Ett skrin från Ch´s barndom, och tre balla askfat som vi köpte av en uteliggare med världens gulligaste vovve i Paris. Han gjorde såna här av gamla burkar han plockat. 5 euro gav vi för dem, hoppas det räckte till lite mat åt honom och vovven. Det var den dagens goda gärning!


En turkos lotus-ljusstake på vårt numra vita bord!


Det är visst inte bara jag och Ch som gillar de nya kuddarna!

Nu ska jag göra en kopp té (eller glögg kankse?) och krypa ner med min bok bredvid vovvarna och kuddarna. Söndagsmys!

Ha en härlig första advent!

//Storasyster
Inredning | |
#1 - - Flitga mamma:

Ni har gjort det jättefint. Ser varmt o ombonat ut. Älskar tapeten.

#2 - - Elin (Lillasyster):

Men GUUUUUD vad fint ni har fått det!!! Jättejättefint verkligen, sådär ombonad och "inrett" som du ville ha det! Jag är impad! Stylar du mitt vardagsrum med? Adventsljusstaken blev superfin den med. Men jag hoppas inte ni slänger dit de lila ljusen där igen efter jul. Turkost (eller vitt) ska det ju vara!! Bra jobbat!!

#3 - - Storasyster:

Tack!!

Kolla noga på bilden ovan när ljusen är tända i öppna spisen. De är petrol-färgade :) Alla utom ett som är lila, kan inte med att slänga det för det är så jäkla fint. Det glansiga du vet. Men resten är ute och ersatta med rätt färg!

#4 - - Tess:

Kul å se hur ni har det där hemma, FINT!!

#5 - - doris:

HERREGUD !

Vilket underbart hem ni har !

SÅ fint det blev med kuddar och ALLT !

duktig !



Måååååste dricka te och snacka MASSA skit i den soffa inom kort, eller vin ?



Kommer sakna våra minimysmöten på mornarna .. Tur att vi tvingas ses privat nu baffö de !



Återigen underbart hem.

Njut !



Pusskramljusokärlek finaste du !

Upp