Valborgsmässoafton

Valborg!! Det är väl då man ska gå till nåt bål, supa skallen i bitar och kräkas i en buske? Eller?? Nähä....
(nä, det lär nog inte hända)

Dagens första vårtecken: Vita converse, I love them ;)

Lite skitiga, men va fasen de är ju väl använda...


Igår hämtade jag min efterlängtade nya plattång, eller "Styling Iron" som det så fint heter.
Titta vad fint det blev...



Varje morgon (eller ja, iaf nästa varje. De dagar jag är först på jobbet) börjar jag dagen med att gå ut en liten sväng på vår balkong som är precis bredvid mott kontor. Där står jag en stund och bara andas in den friska luften och laddar batterierna efter cykelturen hit...
 
Mot havet ser jag Turning Torso och en massa liggande vindkraftverk. Undra vart de ska stå nånstans i framtiden?
Åt andra hållet har vi en liten kanan (den som förbinder kanalen i parken med havet) där det brukar köra lite gulliga fiskebåtar. Visst är det fint vid mitt jobb?


Just det, måste berätta vad som kom med posten häromdagen. Vädlig intressant vad glad man kan bli av ett litet brev.

Det här går alltså ut på att vinna pengar ;) Eller ja, iaf om man har tillräckligt med tur!
Jag fick en lott och brevet som ni ser.

Längst ner i brevet finns två namn. Nr 2 är den jag fick brevet av och nr 1 är den som hon (den som jag fick brevet av alltså) fick brevet av.
Först skickar jag en lott till nr 1 i listan. Sen flyttar jag upp nr 2 till nr 1 och skriver mig själv som nr 2.
Slutligen tar jag detta brev och skickar med en lott till fyra personer.
Summa kardemumma: om allt funkar ska man få 5 st lotter :)
Lite rörigt kanske, men ni fattar säkert!

Jag vann 10 kr på min första lott, dvs en ny lott!! Håll tummarna allihop för att det är ännu mer vinst på nästa!!

Nu är det dags att sätta igång och jobba lite, iaf fram till lunch. Eftersom det är Valborg har vi halv dag idag = lyx!
Jag tänker dock jobba till kl 13 och sen är det YOGA, lääängtar!!

Skön fredag!

//Storasyster

Vår vardag | |
#1 - - Lillasyster Elin:

Sweet! Alltid kul med lotter, som det där med böcker som man skulle skicka. Halv dag, gött. Men det är rätt skönt och vara ledig hela dagen också. Synd bara att jag jobbar helgen=( Fin du är i håret!

#2 - - Caroline:

Det är jättefint vid ditt jobb :)

Vann du nåt?

Upp